Monday, October 22, 2012

Triggers photo shoot (Swe)


Igår hann jag helt enkelt inte skriva något på min blogg, hela dagen gick i ett. Nu är det måndag kväll och tornado varning. Det blåser helt galet utanför fönstret, men inne framför öppna spisen är det mysigt. Har en halvsovande liten prinsessa i famnen och försöker skriva ner några tankar från gårdagen.

Dagen började med att Hayley hade väldigt ont i magen. Jag försökte trösta henne så gott det gick. Hela förmiddagen försvann i ett litet kick mellan blöjbyten, promenader, mys och amning. När klockan var ett och vi skulle åka till fotografen var jag fortfarande i pyjamas och hade inte ens ryktat min häst. I den vevan kom min man hem och tog hand om Hayley. Jag gjorde iordning Trigger och mig själv i flygande fläng. Whitey tyckte att det var superkul när jag sprang omkring hit och dit. Han involverade sig själv i leken genom att gömma mina ryktsaker…jag hittade de flesta!

Klockan två kom vi iväg och blev faktiskt bara 15min försenade. Jag gillar att komma i god tid så i den ursprungliga tiden jag tänkt att vi skulle åka så hade jag räknat in gott om tid för Trigger att se sig omkring på det nya stället innan fotograferingen. Nu han vi med att andas några minuter ändå för ekipaget före oss hade dragit ut lite på tiden. Trigger var hur duktig som helst. Jag är mycket stolt över hur han hanterade hästar (de hade b.la. en skrikande hingst), människor, allt långt grönt gräs (!), kamera utrustning etc. Han fick mycket komplimanger för sitt goda uppförande och trevliga sätt, vilket såklart är roligt att höra som ägare.

Jag ser mycket fram emot att få se de färdiga bilderna! Fotografen var väldigt trevlig och professionell. Jag blev sporrad att lära mig mer om min kamera, för hennes kamera var inte flashigare än min, hon var bara väldigt duktig. Det tänker jag också bli! Jag arbetar på det varje dag.

Jag tror helt klart att gårdagen var en positiv upplevelse för Trigger.

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?