Monday, October 8, 2012

Philips nya häst och en liten valp


 
Det har varit en helt underbar dag idag. På morgonen arbetade jag i trädgården. Det var soligt och skönt, men inte olidligt varmt. Jag hade bästa tänkbara sällskap i form av min hund Neikka och mina två hästar; Trigger och Faxi.
Senare på dagen hämtade vi Philips nya häst Norman. På vägen dit åt vi lunch på en av mina favorit resturanger. En mexikansk restaurang med helt underbart goda enchiladas.
Allt gick mycket smidigt med den nya hästen. Norman traskade rakt in i transporten och resan hem var kort. Han är väldigt låg i rang och hästarna på den förra ranchen var inte snälla mot honom. Därför har han gått för sig själv ganska länge. Vi hade funderat på en hållbar, bra lösning och kommit fram till att vi ska prova att ha honom med två mycket vänliga hästar som vanligtvis inte gör en fluga förnär. När vi kom hem körde vi transporten hela vägen in i deras hage och lastade ur honom där. Allt gick lugnt och sansat till. Han är en väldigt trevlig häst. När jag lämnade hagen stod alla tre hästarna och åt ur samma hög med hö, även fast det fanns många olika högar. Det var rätt mörkt när vi kom hem så bilderna jag tog blev inte de bästa, jag ska försöka ta fler imorgon.
Damen vi köpte Norman av hjälper ett närbeläget Human Society, (inte det som vi har ett samarbete med.) Hon tar hand om höggravida, omhändertagna hundar som är mycket illa åtgångna och låter de föda sina valpar på sin ranch. När valparna är tillräckligt gamla hjälper hon till att adoptera ut de. Just nu har hon en valpkull som är tio, snart elva veckor. Den är född samma dag som vår dotter Hayley!
Jag har under ett längre tag velat ha en pitbull valp. Neikka är ju en pitbull mix och hon är en helt underbar hund. Deras energi matchar min mycket bra! När vi var och tittade på Norman första gången träffade vi de här valparna och deras mamma. Mamman var supertrevlig och en av valparna var särskilt framåt i sin läggning. Han heter Whitey och följde med mig hem idag! Det känns väldigt bra att adoptera en hund istället för att köpa en när det nu finns så många hundar (och hästar) i behov av bra hem. Whitey är helt underbar. Han kommer mycket bra överens med de andra hundarna. Det är redan uppenbart att Stella och Whitey kommer att ha hur kul som helst tillsammans  :)
 


No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?