Friday, October 19, 2012

Cowboy Magic Rosewater Shampoo när min hund Neikka blev sprejad av en skunk



Trigger och Neikka
 
Igår köpte jag ett nytt schampo till Trigger Cowboy Magic Rosewater Shampoo, för på söndag ska vi bli fotograferade av en riktig fotograf och vi vill ju vara så snygga som möjligt (vi använder också Super Body Shine  http://www.cowboymagic.com/products-super-bodyshine.html .) Senare på kvällen blev min hund Neikka helt ner sprejad av en skunk. Lukten var förfärlig!!! Det är inte första gången det händer heller, det har hänt förut när Neikka jagat de i trädgården. Igår kväll försökte skunken stjäla hennes mat som jag serverat på en veranda på andra våningen. Neikka jagade iväg skunken som sprejade henne. Min 3mån gamla dotter och jag var inne i huset med fönster och dörrar stängda men lukten var så stark att hon började gråta hejdlöst!

Eftersom det hänt förut så vet Neikka hur mycket jag avskyr den där doften. I morse när jag kom ut kom hon inte ens ända fram för att säga god morgon. Hon stod på avstånd med svansen mellan benen. Förra gången tvättade jag henne med tomatsås tre dagar i rad efteråt och det fungerade ganska bra. Jag hade inte tomatsås hemma den här gången och vi bor ju inte direkt bredvid någon affär. Jag tänkte att jag får väl lov att använda något jag har hemma så länge. Jag tog Triggers nya schampo Cowboy Magic Rosewater Shampoo och masserade upp ett riktigt lödder, sköljde med massor av vatten och upprepade hela proceduren. Lukten försvann helt och hållet! Ett litet tips om din hund skulle ha oturen att råka ut för något liknande J
 

                                       http://www.cowboymagic.com/





2 comments:

  1. My spouse and I absolutely love your blog and find a lot of your post's to be precisely what I'm looking for.
    can you offer guest writers to write content in your case?
    I wouldn't mind writing a post or elaborating on a number of the subjects you write related to here. Again, awesome web log!
    Feel free to visit my page :: Technology Company

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! I do have a couple of good guest writers. Send me a pm about what kind of guest post you had in mind. Regards, Maria

      Delete

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?