Saturday, October 13, 2012

Frihet i en liten ask (eller flaska)

 
 
Jag har längtat efter att ge mig ut på längre ridturer ett tag, men pga att jag ammar Hayley har jag varit tvungen att hålla mig i närheten. Nu när hon är snart tre månader och amningen fungerar jätte bra (har gjort hela tiden) så känner jag att det skulle vara OK att introducera flaskor till henne. Häromdagen köpte jag en bröst pump som jag testade för första gången idag. Det var mycket enklare att använda än jag föreställt mig. Nu återstod bara att se om Hayley skulle acceptera att äta från en flaska istället. Min son vägrade totalt att använda napp och äta från flaska helt och hållet. Jag ammade honom 13mån. Det skulle verkligen varit bekvämt med flaska. Vi har försökt att ge Hayley napp några gånger och hon blir vansinnig! Hon har ett hett humör när den sidan sätter till. Därför var jag lite orolig att hon inte skulle gå med på att äta från en flaska. Det tog henne bara några sekunder att komma på hur hon skulle göra och i ett nafs var flaskan tom. Hon avslutade måltiden vid bröstet och var hur nöjd som helst. Känns bra! Lite extra frihet när pappa kan hjälpa till med måltiderna J
 
 
 
Det har varit rätt molnigt några dagar men idag sken solen. När Hayley tog sig en tupplur satte jag mig en stund i solen och bara njöt. Ibland måste jag tvinga mig själv att ta pauser och bara andas och njuta för en stund. Det finns alltid saker att göra men det är de små underbara ögonblicken i livet som räknas J



No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?