Wednesday, October 24, 2012

En märklig dröm


Jag kommer nästan aldrig ihåg vad jag drömt under natten när jag vaknar på morgonen. I natt hade jag en lång dröm som jag kommer ihåg. Drömmen var mycket klar och tydlig. Den var uppdelad i olika sekvenser. Drömmen handlade om Hayley och ett litet brunt sto, en mustang.

I den första sekvensen är Hayley en 7-8 år gammal. Stoet och Hayley står i mitten av ett stort fält. Det blåser, jag kan bara höra vinden. Det är som om jag iakttar de på håll. Stoet är tovigt, hennes man och svans som är mycket lång är fullt av knutor. Det är en kort sekvens och det tydligaste minnet från den sekvensen är den lilla märrens visa ögon. De kunde jag se klart och tydligt. De sken i det skarpa solljuset.

I nästa sekvens är vi på en stor ranch någonstans, det är vår ranch. Hayley är 12år och håller på att göra iordning stoet för en ridtur. Det är en rätt kort sekvens, men jag är närmare den här gången. Jag kan höra Hayley prata med stoet. De verkar vara mycket samspelta. Den lilla mustangen heter Manilla.

Nästa sekvens är lite längre. Hayley är runt 15år och har jullov. Hon sitter på Manillas rygg och de är packade för en tre dagars campingtur. Vi pratar lite om vädret och vart hon ska rida innan de ger sig av. I drömmen ser jag korta sekvenser av deras campingtur lite diffust. De är på ett högt berg och rider mot en liten sjö där de slår läger och stannar två nätter. När hon kommer tillbaka hoppar hon av Manillas rygg och berättar att hon vet vad som behöver göras för att säkra mustangernas framtid och att hon måste börja jobba nu. Där vaknar jag..

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?