Wednesday, October 17, 2012

Att vara mamma är ibland lite som att jobba tre skift,del 2



Redo för vår morgonpromenad


Tusen tack för alla supermamma tips som drösat in efter gårdagens inlägg om sömnbrist. Vare sig det var här på bloggen, via mejl eller Facebook – jag uppskattar er feedback väldigt mycket!
Jag ska försöka fokusera mer på vad jag kan göra, samtidigt som jag kommer ihåg att det är tillfälligt. I natt sov Hayley faktiskt fyra timmar i sin egen säng, alltid en start. Jag skippade morgon kaffet idag så att jag skulle kunna lägga mig ner och vila utifall att Hayley fick för sig att ta en liten tupplur. Hon fick för sig att ta en 15min tupplur, men inte förens 11.30. Jag lovar er att morgonen inte var att leka med! Tuppluren var dock väldigt skön.
 
 

Jag har pumpat och fyllt kylskåpet med flaskor som jag ska försöka övertala min kära man att ge under de värsta nätterna.

Vi har tillbringat största delen av dagen utomhus idag. Vädret har varit underbart, runt +27C hela dagen. Jag har alltid mycket mer energi utomhus och Hayley älskar att vara ute, turligt nog.
 
 

 
 
 
Vi tog en långpromenad med hundarna och la in lite lydnadsträning här och där. Arbetade i trädgården, mockade, tog hand om hästar och jag t.o.m. ammade Hayley utomhus. Vi hade stor publik när Hayley skulle äta. Jag var tvungen att flytta stolen jag satt på så att jag åtminstone hade ryggen fri. Neikka och Whitey satt vid mina fötter. Stella övervakade alltihopa på några meters håll. Faxi vilade sitt huvud mot min fria arm och Trigger stod bredvid min andra axel. Det kändes nästan lite högtidligt, väldigt speciell känsla. Alla djuren älskar Hayley. Hon har nyligen börjat gripa tag i saker, både hästar och hundar är mycket tålmodiga när hon utforskar med sina små händer. Hayley föredrar Wrangle som har en hårrem mjuk som sammet. Han står gärna stilla och låter Hayley göra vad hon vill, så länge som jag ser till att han får vara ifred från Trigger..
 







No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?