Thursday, October 25, 2012

Tankar energi ute i skogen

 
 
 
Jag hade en helt underbar ridtur i morse. Solen sken, luften var klar och kall, i alla fall i början. Trigger och jag har hittat ett huvudlag som vi båda gillar, ett sidepull träns som jag modifierat en aning så att det passar min prins. Han är väldigt avslappnad och nöjd när han slipper ha bett i munnen. (Han hade svåra skador i munnen när jag fick honom för ett år sen.)
Idag hade vi med oss alla tre hundarna på vår tur. Jag har Neikka med mig ibland, men de två andra har aldrig fått följa med tidigare. Jag tar långa promenader utan koppel på hundarna varje dag så jag vet att de lyssnar, men det är alltid ett extra element när man sitter uppe i sadeln. Det gick väldigt bra! Jag fick stanna och sitta av vid ett tillfälle när Stella (schäfern) inte ville låta Trigger stanna och kissa. Men det var det enda. Stella är väldigt på hugget och vill så gärna hjälpa till. Vi tog en liten mini paus i en vacker glänta. Större delen av ridturen gick igenom bokskog och hade ingen riktig led, utan vi zick zackade mellan träden. Det var otroligt vackert.
 
 
 
 
 
 
Dagar som den här har jag svårt att föreställa mig att livet skulle kunna bli bättre och sen kommer jag hem till min underbara lilla Prinsessa och allt blir snäppet mer underbart ändå!!





No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?