Wednesday, October 10, 2012

En helt vanlig dag

Faxi och Trigger
 
 
 Det känns som om den här dagen varit mycket lång fast just inget har blivit gjort. Men när jag tänker efter har en hel del blivit gjort; Hayley och jag började dagen med att mocka hagar (rätt tungt jobb och ännu tyngre med en bebis i bärsele). Sen gick vi en lång promenad med hundarna. En promenad här i vildmarken är INTE detsamma som att ta en promenad i parken inne i stan. Bitvis måste man klättra, samtidigt måste man hålla utkik efter björnar så man inte råkar skrämma någon och såklart ha den laddade pistolen nära till hands. Vi hade en riktigt trevlig promenad och såg inga björnar idag. Vi såg dock en majestätisk örn och flera stora gamar. Träden börjar få vackra höstfärger. Jag hade alla tre hundarna okopplade och hundgodis i fickan. De håller sig alltid i närheten. Jag brukar inte ha godis med mig, men jag ville börja träna Whitey och göra det till något positivt. Han förstod mycket snart vad det var jag ville att de skulle göra (sitta, ligga, stanna kvar, gå fot o.s.v.) Det tog inte lång stund innan han var snabbast att utföra det jag bad om. Jag hoppas och tror att jag kommer att kunna ta med mig honom när jag är ute och rider själv. När han är lite äldre. Det skulle kännas bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För några veckor sen var jag tvungen att byta ställe som jag matar hundarna på PGA att min Islandshäst Faxi jagade bort hundarna och åt upp all mat varje gång jag fodrade.  Idag lekte jag med Trigger och Faxi i trädgården, tog en paus för att starta en tvättmaskin och in i tvättstugan kommer Faxi och stjäl hundmat direkt ur säcken! Det var såklart mitt eget fel som lämnat dörren öppen, men det var mest komiskt. När jag tänker efter har det varit en riktigt bra dag!







2 comments:

  1. Vad roligt det är att läsa om ert liv ute i "vildmarken". Det vete sjutton om jag skulle våga gå ut i skogen om det var så stor risk att möta/se björn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad roligt att höra, att du gillar bloggen alltså (inte att du inte skulle våga gå ut i skogen.) Naturen här är så underbar så det går inte att låta bli att vistas i den. Jag har försökt lära mig så mycket som möjligt om hur björnar fungeerar, vad man ska och inte ska göra vid ett möte. Jag ser björnar på våra ägor så gott som varje vecka under sommarhalvåret. Mer om det i dagens post som kommer senare. Idag var första gången som det var lite läskigt. För säkerhets skull tar jag lektioner i pistolskytte varje vecka. Har dock aldrig behövt använda de kunskaperna.
      Tack så mycket för din feedback.
      /Maria

      Delete

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?