Monday, October 29, 2012

Hayley och Whitey tre månader






 
 
Det känns som om det var igår vi kom hem från sjukhuset med Hayley. Det har konstigt nog redan gått tre månader. Hon växer så det knakar hela tiden. När hon ligger på magen på sin filt så bestämmer hon själv när hon fått nog, då rullar hon helt enkelt över på rygg. Hon gör det hela tiden och så skrattar hon högt och ljudligt! Jag älskar att tillbringa mina dagar med henne. Här där de flesta mammor börjar arbeta heltid  2-8 veckor efter att de fått barn känner jag mig mycket lyckligt lottad som har möjlighet att vara hemma med Hayley. Även om jag såklart har en hel del jobb här hemma på ranchen som faller på mig, så kan jag i de flesta fall ta med mig Hayley.
 

Det bästa Hayley vet just nu är att titta på träd. Som tur är har vi gott om träd! Vi försöker ta minst en lång promenad om dagen. Antingen hemma på ranchen eller på någon vandringsled. Om vi har ärenden i någon annan stad och vi inte har någon tidspress så kollar jag upp vilka naturområden som de har i förväg och vi passar på att testa nya stigar så ofta vi kan. Hayley är alltid så glad och nöjd när vi är ute i naturen. Hon sitter där i sin Baby Björn och tittar med stora ögon. Hon tittar och tittar ända tills hon somnar, vilket kan ta allt mellan 30min och två timmar.
 
 
 
 

Idag var det varmt och soligt, vi tog Whitey med oss i bilen till en närbelägen vandringsled. Vi gick en rätt kort runda 4,5km. Det är lagomt långt för Whitey just nu. När han är den enda hunden som är med så passar vi på att träna på att gå i koppel. Han är mycket duktig och vill så gärna göra rätt. Självklart får han massor av belöningar och lovord när han är så duktig.
 
Vi hörde många skallerormar längs promenaden idag, men såg ingen. Däremot såg jag en skymt av ett bergs lejon uppe i ett träd. Det var första gången jag såg ett. Jag är säker på att de ser mig hela tiden. The National Forest är deras kungadöme, hundratals mil av vildmark. Så otroligt vackert och just det, vilt. Det har något av en magisk dragningskraft på mig, jag kan inte få nog. Det gör mig väldigt glad att Hayley verkar tycka lika mycket om det som jag  J
 
 

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?