Friday, October 12, 2012

LIVING WILD; gardening, cooking and healing with native plants of the Sierra Nevada, av Alicia Funk and Karin Kaufman (SWE)


LIVING WILD; gardening, cooking and healing with native plants of the Sierra Nevada, av Alicia Funk and Karin Kaufman.
 

Jag var i Auburn och gjorde lite ärenden idag. Det är den närmaste större staden, 20 min närmare än Sacramento. På hemvägen bestämde jag mig för att besöka en bokhandel som jag varit nyfiken på ett tag.


Den har både nya och begagnade böcker och ett imponerande intressant sortiment. Jag hittade lite mer ovanliga horsemanship böcker och lokala böcker utgivna av privatpersoner (många handlade om natur, distansritt - både fakta och biografier.) Det fanns mycket av lokal historia från guldrush tiden blandat med klassiker. Jag kom ut med en tung kasse böcker. Den jag är mest glad över att jag hittade är LIVING WILD; gardening, cooking and healing with native plants of the Sierra Nevada, av Alicia Funk and Karin Kaufman. En otroligt vacker bok om hur träd, växter, blommor m.m. som växer i dem här delen av Kalifornien kan användas i mat, medicin och konst. Den har fantastiska bilder och i stort sett alla råvaror växer vilt här på ranchen! Jag ser mycket fram emot att pröva recepten. Så glad att jag äntligen tog mig i kragen och besökte Book Haven.

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?