Tuesday, November 6, 2012

Min sadel har varit ute på äventyr utan mig!

 


Min favorit sadel har bott hemma hos min pappa ett tag. Jag har verkligen saknat den. Det är en bomlös Star Trekk Espaniola från Deuber& Partner. Jag fullkomligt älskar den. Jag tycker om den närkontakt och känsla den ger. Jag tycker om att känna varje andetag och tanke min häst har. Jag får aldrig samma känsla när jag rider i min western sadel.
Sagt och gjort! Jag bad pappa skicka den. Han skickade den och under ungefär en månad gick det inte att spåra den. Sen dök den upp hemma hos en kompis i Sverige, i en helt annan del av Sverige än den min pappa bor i. Sadeln hade åkt till USA, blivit stoppad i tullen och tillbaka skickad till Sverige. Min kompis var snäll och skickade iväg den igen och idag, sju veckor efter att pappa skickat den kom den fram! Jag är väldigt glad över att den inte försvann J Ser verkligen fram emot att testa den på Trigger imorgon.








Med i sadelpaketet var en present. En otroligt vacker bok av en av mina favorit fotografer. Helt underbara hästbilder! Fotografen heter Tim Flach http://www.timflach.com/. En sån där fin bok att ta fram och bläddra i gång efter gång och bli lika glad över alla vackra hästar varje gång man öppnar boken. Den perfekta presenten till en bokälskande, hästtokig galning med ett stort intresse för fotografering!




No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?