Monday, November 19, 2012

Ett litet bus äventyr






Mitt på dagen idag bestämde jag mig för att ta hundarna på en lång promenad. När jag och Hayley har fått på oss alla kläderna och är ute genom dörren är det bara min äldsta hund Neikka som kommer. Jag upptäcker att den bakre grinden är öppen! Stella och Whitey är spårlöst borta. Stella är en liten äventyrare och den här gången har hon fått med sig Whitey..Jag ropar och ropar. Neikka och jag går den stora rundan runt hela ranchen ungefär 4km, jag ropar deras namn hela tiden. Inga hundar i sikte. Jag börjar bli orolig men är tvungen att mata Hayley innan jag kan fortsätta att leta. Stella skulle lätt kunna hamna i trubbel. Hon har en del problem med aggression fortfarande. Då ringer en dam och frågar om jag äger en hund som heter Whitey. Tack och lov att han hade sin ID bricka på sig. Hon har båda hundarna i sin trädgård 11,5km bort! Hayley och jag körde dit med en gång och båda hundarna var oskadade. De hade inte ställt till med något tack och lov! Familjen vars trädgård de dykt upp i var väldigt trevlig. De letade efter en pitbull valp och lämnade ytterst motvilligt tillbaka Whitey J






No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?